Budgetcoaching voor de zelfstandige zonder personeel

Bent u ZZP’er? Ook dan kunt u gebruik maken van de diensten van BudgetGemak.

Voor ZZP’ers geldt vaak dat het lastig is om overzicht te hebben. Veel startende ZZP’ers kiezen ervoor zelf de administratie en boekhouding te doen, puur om kosten te besparen. In de praktijk zien we regelmatig voorkomen dat hierdoor privé en zakelijk vermogen door elkaar loopt. Dat zorgt voor chaos. Ook wordt niet altijd rekening gehouden met afdrachten die nog moeten gebeuren, zoals BTW, bijdrage Zvw en loonbelasting. Hierdoor kunnen ZZP’ers onnodig in de problemen komen.

Samen gaan we kijken naar alle inkomsten en uitgaven. Daarnaast gaan we zakelijk en privé strikt scheiden. We maken twee administratiemappen aan. Hierdoor komt er weer orde in de chaos van cijfers en papieren. Ook kijken we naar extra omzetmogelijkheden en kostenbesparingen. 

Het traject voor ZZP'ers is vergelijkbaar met het traject voor particuliere klanten. Alleen de benadering is anders. Feitelijk gaan we twee trajecten starten. Eén voor uw privévermogen en één voor uw zakelijke vermogen. Dit betekent dat we wat extra tijd nodig hebben. De tarieven liggen daarom ook hoger dan de tarieven voor particulieren. Voor een volledig overzicht kunt u de Tarievenkaart 2018 - ZZP en MKB.pdf downloaden. 

KostenScan 

Een andere dienst die BudgetGemak aanbiedt, is de KostenScan. Dit is een uitgebreid traject waarin we gaan kijken naar de belangrijkste kosten die de onderneming heeft.  En of er besparingsmogelijkheden zijn. Denk hierbij aan de volgende kosten:

  • Drukwerk
  • Telefonie
  • Afvalverwerking
  • Brandstof
  • Kantoorartikelen
  • Energiekosten
  • Overige producten en diensten die specifiek voor uw bedrijf gelden

Hoe werkt het?

Dit is het stappenplan voor de KostenScan:

  • we beginnen met een persoonlijk en vrijblijvend intakegesprek van ongeveer een half uur. Hierin bespreken we of uw onderneming baat heeft bij een KostenScan. Mocht dit niet het geval zijn, dan eindigt het traject hier en zijn er geen kosten verschuldigd;
  • besluiten we om door te gaan, dan bekijken we samen de belangrijkste kosten die de onderneming heeft;
  • we bespreken de wensen en behoeften van u en uw bedrijf;
  • ik neem een kijkje in het bedrijf om te beoordelen of er nog meer besparingsmogelijkheden;
  • er wordt een besparingsadvies opgemaak. Dit ontvangt u uiterlijk 5 werkdagen na ons gesprekt;
  • tijdens een persoonlijk gesprek bespreken we de besparingsmogelijkheden die in het advies staan en de te nemen acties om de besparingen te effectueren;
  • na 2 maanden kom ik nog een keer langs om de actuele stand van zaken te bekijken.

Wat kost het?

Het hele traject kost € 795 exclusief BTW. Bij een besparing van € 70 per maand heeft u dit dus al binnen een jaar terugverdiend! Bovendien zijn deze kosten voor u naar alle waarschijnlijkheid aftrekbaar onder de noemer 'advieskosten'. Vraag dit voor de zekerheid na bij uw boekhouder of accountant.

Waarom KostenScan?

Veel ondernemers kunnen geld besparen, maar hebben niet de tijd of de energie om dit uit te zoeken. Bovendien is het door de alle pakketten, mogelijkheden en aanbiedingen lastig om een duidelijk beeld te krijgen. Soms lijkt het alsof een aanbieder goedkoper is, maar is sprake van een actietarief of tijdelijk tarief. BudgetGemak neemt u dit allemaal uit handen en zoekt alles voor u uit. 

Krijgt BudgetGemak ook provisie van de aanbieders?

Nee! Buiten het bedrag dat ik u in rekening breng, ontvang ik verder geen provisies of andere inkomsten van aanbieders. Ik heb er dus ook geen enkel belang bij om een contract bij een specifieke aanbieder onder te brengen. Er wordt alleen gekeken naar het beste aanbod voor u. Bovendien is het van belang dat het product van een aanbieder ook past bij uw wensen en behoeften.

KostenScan aanvragen

Wilt u een KostenScan aanvragen? Stuur dan een e-mail naar info@budgetgemak.nl. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op voor het maken van een gratis en vrijblijvend intakegesprek.