Besparen op je vaste lasten met de Vaste Lasten Scan...

Wat is het

De Vaste Lasten Scan is een dienst waarbij wordt gekeken of de maandelijks terugkerende lasten goedkoper of beter kunnen. Er wordt dus niet alleen gekeken naar de kosten, maar ook naar de inhoud van het pakket of van de dienst die u afneemt. De vaste lasten worden verdeeld in 6 groepen:

  • woonkosten (b.v. huur, hypotheek);
  • verzekeringen;
  • energier;
  • (tele)communicatie;
  • verkeer en vervoer;
  • leningen.

Voor elk van deze groepen wordt gekeken naar de lasten die hierbij horen. (Tele)communicatie kan bijvoorbeeld worden onderverdeeld in internet, mobiele telefonie, vaste aansluiting van de telefoon, TV, Netflix enzovoort. Dan gaan we ook kijken naar het contract dat is afgesloten en dan met name wat er allemaal in het contract is opgenomen. Als we dat weten, gaan we kijken wat u nu echt nodig heeft, dus het product of de dienst aanpassen aan uw wensen en behoefte. En hoe we dat zo goedkoop mogelijk kunnen regelen.

Waar we ook naar kijken is hoe vaak u betaalt voor hetzelfde. Dat klinkt gek, maar komt vaker voor dan u denkt. Een reisverzekering bijvoorbeeld kunt u apart afsluiten of als onderdeel van een schadepakket. Maar als u uw vakantie betaalt met een creditcard, dan is er vaak ook sprake van een reisverzekering via de creditcard maatschappij. En ook uw ziektekostenverzekering dekt sommige ongelukken die door uw reisverzekering ook gedekt worden, zoals bijvoorbeeld bij spoedeisende hulp. In sommige gevallen betaal je dus 3x voor hetzelfde! Dat is zonde. Het is niet gezegd dat het afsluiten van een reisverzekering overbodig is. Het is maatwerk. En dat wordt met de Vaste Lasten Scan geleverd.

Naast de vaste lasten wordt ook gekeken of er recht is op toeslagen, zoals huurtoeslag of zorgtoeslag. Bestaat er recht op toeslagen en ontvangt u die niet? Dan kan ik u helpen met het aanvragen van deze toeslagen.

Online vergelijkingssites

Is de Vaste Lasten Scan niet een overbodige dienst, omdat op internet ontelbaar veel vergelijkingssites staan? Nee, absoluut niet! Vergelijkingssites nemen vaak alleen leveranciers mee waar ze een contract mee hebben. BudgetGemak heeft geen contracten afgesloten bij welke leverancier dan ook en krijgt geen vergoedingen voor het aanleveren van klanten of het afsluiten van contracten. Ik vergelijk uw contracten met meer leveranciers dan de standaard vergelijkingssites doen. Daarnaast kijk ik meteen naar de voorwaarden van het contract en of dit past bij uw wensen en behoeften. Het is dus 100% maatwerk.

Hoe werkt het

De Vaste Lasten Scan bestaat uit 5 simpele stappen:

  1. U neemt contact op via de telefoon of e-mail voor het maken van een afspraak;
  2. ik kom bij u aan huis en samen gaan we alle vaste lasten, contracten en verbruik bekijken. Dit duurt ongeveer 1,5 uur;
  3. ik ga voor u aan de slag en ga kijken of het beter en goedkoper kan. Tijdens het gesprek kan ik u al een indicatie geven of er bespaard kan worden;
  4. binnen twee werkdagen krijgt u van mij een overzicht van de mogelijkheden en ziet u meteen hoeveel geld u maandelijks kunt besparen;
  5. u volgt de bespaartips en adviezen en geeft elke maand minder geld uit.

Niet alleen de goedkoopste, maar ook de beste!

Het gaat niet alleen om de goedkoopste aanbieding, maar ook wat het beste bij uw situatie past. In het peroonlijke gesprek van 1,5 uur gaan we daarom ook uitgebreid kijken naar uw wensen en behoeften. Daarom is het belangrijk dat alle contracten en rekeningen klaar liggen als ik kom. Heel vaak komt het voor dat het lijkt alsof voor de goedkoopste aanbieder is gekozen, maar vergeet men te kijken of het product ook nog wel past bij de wensen en behoeften. Dit komt vooral voor bij verzekeringen en telefoonabonnementen. We gaan dus niet alleen voor de goedkoopste, maar ook voor de beste deal!

Wat kost het

De Vaste Lasten Scan kent een vast tarief van € 95,00 inclusief BTW voor particulieren. Bij een besparing van € 8,00 per maand heeft u dit binnen een jaar al terugverdiend! Bent u ZZP'er? Dan geldt een tarief van € 125,00 exclusief BTW. Dit tarief ligt hoger, omdat het nakijken en beoordelen van de vaste lasten complexer is.

Deze € 95,00 of € 125,00 betaalt u voor het gesprek dat wij samen hebben bij u thuis (1,5 uur) en de vergelijking die ik ga maken voor u. U krijgt van mij een mooi rapportje. Hierin staat per categorie duidelijk vermeld wat uw wensen zijn, welk contract u nu heeft en welke besparing u kunt bereiken op maand- en jaarbasis. Met dit rapport kunt u meteen aan de slag en beginnen met besparen!

Wilt u hulp bij het opzeggen en/of aangaan van de contracten? Ook dat kan. U betaalt hier niets extra voor!

Voor wie is het bedoeld

De Vaste Lasten Scan is bedoeld voor iedereen die benieuwd zijn of besparingen op de vaste lasten mogelijk zijn. En voor mensen die niet exact weten of de producten die ze hebben, zoals verzekeringen of telefoonabonnementen, nog wel bij hun wensen passen. Het maakt hierbij niet uit of u financiële zorgen hebt of niet. Ook als u elke maand voldoende geld overhoudt, kan een Vaste Lasten Scan een heel nuttig instrument zijn.

Waarom zou ik betalen voor iets dat ik zelf ook kan?

Deze vraag hoor ik vaker. En natuurlijk is het een heel logische vraag. Want waarom zou je geld uitgeven aan iets dat je zelf ook kunt. Soms is het goed om een onafhankelijk iemand bij je te hebben die (lastige) vragen stelt. Iemand die kritisch is en je durft uit te dagen om over bepaalde zaken na te denken. Maar ook iemand die al jarenlang dagelijks te maken heeft met besparingen realiseren voor mensen. En als dit je niet overtuigt, stel jezelf dan de vraag waarom je deze informatie nu aan het lezen bent. Kennelijk is er toch iets in je dat zegt dat je eens kritisch naar je uitgaven moet kijken. En ben je bereid daar hulp bij in te schakelen.

Optioneel: administratiepakket

Financieel overzicht begint met een goede administratie. Heeft u het idee dat uw administratie een grote chaos is? En wilt u hulp bij het opzetten van een goede administratie? Geef dit dan aan meteen door. Ik neem dan een administratiemap mee, bestaande uit een klapper, tabbladen en een kasboekje. Ook blijf ik dan een kwartiertje langer om u op weg te helpen. De kosten hiervoor bedragen slechts € 30,00 inclusief BTW.